۲۷ نفر
۳ تیر ۱۴۰۵ - ۲۱:۰۰
پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه

نتانیاهو امروز پس از ۹۸ جلسه دادگاه که طی ۱۷ ماه برگزار شد به ارائه ادله‌های خود در پرونده‌های فساد پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد که بنیامین نتانیاهو امروز پس از ۹۸ جلسه دادگاه که طی ۱۷ ماه برگزار شد، به ارائه ادله‌های خود در پرونده‌های فساد پایان داد.

بنابر روایت تسنیم، نتانیاهو از سال ۲۰۲۰ در حال محاکمه است و اولین نخست‌وزیر در حال خدمت اسرائیل محسوب می‌شود که به اتهامات جنایی محاکمه می‌شود. دادگاه شامل سه پرونده اصلی است که در نوامبر ۲۰۱۹ توسط دادستان‌کل وقت مطرح شد:

پرونده ۱۰۰۰: اتهام کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی. نتانیاهو و همسرش متهم هستند که هدایای گران‌قیمتی (به‌ارزش صدها هزار دلار) از دو میلیاردر ـ آرنون میلچان (تهیه‌کننده هالیوودی) و جیمز پکر (میلیاردر استرالیایی) ـ دریافت کرده‌اند و در قبال آن، خدمات و تسهیلات سیاسی و قانونی به آن‌ها ارائه کرده‌اند.

پرونده ۲۰۰۰: اتهام کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی. نتانیاهو متهم است که با آرنون موزس (ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت) توافقی غیرقانونی داشته است: به‌ازای پوشش مثبت رسانه‌ای از خودش، نتانیاهو تلاش کند گردش روزنامه رقیب (اسرائیل هیوم) را محدود کند.

پرونده ۴۰۰۰: جدی‌ترین پرونده ـ اتهام رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی. نتانیاهو در دوران تصدی وزارت ارتباطات متهم است که تصمیمات قانونی و مقرراتی به‌نفع شائول الوویچ (مالک سایت خبری والا) گرفته و در مقابل، پوشش خبری مثبت و مطلوب از خودش و خانواده‌اش در این رسانه دریافت کرده است.

نتانیاهو همه این اتهامات را رد می‌کند و آن‌ها را «توطئه سیاسی» و «شکار جادوگران» توصیف می‌کند. محاکمه از سال ۲۰۲۰ آغاز شده و بارها به‌دلایل مختلف (از جمله جنگ‌های غزه، لبنان و اخیراً جنگ با ایران) به تعویق افتاده است، در صورت محکومیت، ممکن است با مجازات زندان مواجه شود.

۲۱۹

کد مطلب 2237780

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • مسعود IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
    3 7
    چه جالب ممکن زندان بشه عجب
  • مجید IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    53 4
    واقعا این‌ها آخر سوسول بازی هستند در مملکت اسلامی ما حداقل 3000میلیارد دلار که دزدیده شد آنوقت شاید رسانه ای شود،آن هم بدون اینکه کسی محاکمه یا اخراج شود. بخاطر صدها هزار دلار از سال 2020تا الان درگیر دادگاه هستند. کسی نیست بهشون بگه حداقل از کشور دشمن اسلامی خود یاد بگیرید.
    • DE ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
      4 1
      3 میلیارد دلار
    • ایرانی IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
      3 4
      باشه آقا مجید بهش میگم🤣
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
      1 0
      این مردک را هیچ دادگاهی نمیتونه محاکمه کنه بجز دادگاه الهی خون هزاران کودک بی گناه از دستانش می‌چکد و دادگاه برای چه خواسته این شیطان انسان نما رو
  • اص IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    57 3
    عجب دستگاه قضایی قوی دارند. نخست وزیر را پای میز محاکمه کشانده!!!!!
  • ارژنگ IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    9 24
    بالاخره صدای تیک تاک پایان آقای تاکتیک باز ،درآمد.
  • جاودان سیدعلی IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    19 19
    این ادمک کثیف باید کشته بشود حق زندگی کردن توی این دنیا ندار
    • احسان IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
      30 17
      از نظر‌کثیف و قاتل بودن این شخص شکی نیست ولی مگر شما حق زندگی برای دیگران‌ را تعیین میکنید؟؟؟
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
      9 19
      بله ما تعیین میکنیم چون اماممون رو شهید کرده هزاران انسان رو شهید کرده قاتل باید قصاص بشه
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    42 40
    این مرتیکه احمق باید جلو مردم دنیا روزانه گوشت بدنش رو بسوزونند و تکه تکه کنند که دل همه خنک شود
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
      13 6
      خدا فضول نمی‌خواد تو به فکر آخر و عاقبت خودت باش تو کار خواهم دخالت نکن.
  • ناصر IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    19 5
    سلام این بازی سیاسی ست نتیجه ندارد
  • امینی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    41 4
    (ادله‌ها) غلط است. ادله جمع دلیل است و نباید دوباره با نشانه جمع فارسی بیاید
  • . . رضا IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    21 11
    سلام باید اعدام شود یا اینکه این جانی قاتل کثافت تاابد درزندان شکنجه شود تاابد بازجر ونکبت وبدبختی تا درس عبرت مردم اسرائیل شود به سربازهای خودش هم رحم نکرد بازاونها جنایت کردن خودکشی کردم این حرمزاده حرمله زاده شمر زن هست درعجبم
  • احسان IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    47 11
    بازم خوبه تو کشورهای دیگه مثل همین اسرائیل که بدترین کشور روی زمینه،،دادگاه میتونه و قانونیه که فساد مسئولین حتی اولین شخص مملکتی مثل نخست وزیر را هم افشا کنند و هم براش دادگاه برگزار کنند،،آیا در کشور اسلامی ایران کسی جرات این کار را دارد که اتهامات و جرائم مسئولین رده اول نظام را افشا کنند و براش دادگاه برگزار نمایند، فکرررررررر نکنممممم
  • علی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    35 4
    واقعا اینها در پی عدالت هستند،اولین مقام اجرایی کشور اون هم در زمان جنگ ،طبق قانون محاکمه میشود ،ملت ایران هم جرات ندارن حتی نام مسولین را بدون جلال وجبروت به زبان بیارن
  • رضا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    18 4
    اینها باند جنایتکاری هستند که با دادگاه بازی شون نقش بازی می کنند تا افکار عمومی رو بازی بدند ،خودشون رو در چشم ملتهای عالم دموکراتیک و اخلاقی مثبت جلوه بدند ، اینها اگه به عدالت پایبندند باید از سرزمینهای اشغالی خارج بشند ،برای اینهمه جنایتی که کرده اندبا یک خودکشی دسته جمعی شرشون رو کم کنند ودنیا از نکبت اینها پاک بشه. همه ی سرکرده هاشون بجز بچه های کوچولو که گناهی ندارند.
  • رز IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    39 4
    اگر تو ایران بود نه تنها محاکمه نمی شد بلکه سمت بالاتری هم میگزفت
  • حمداله لر IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    9 0
    آدمی پیرچوشود حرص جوان میشود خواب دروقت سحرگران میشود ای بنی آدم دنیا لانه وعقبی خانه است چشم بیانداز ودل نباز
  • ساسان US ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    10 2
    لااقل از مسیولین دزد ما درس میگرفتی میلیاردی میزدی به جیب
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    22 4
    اینها که نوشتید مگر اونجا جرم محسوب میشه.اینجا افتخاره برای دولتمردان
  • مسی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    31 5
    از چای دبش و فولاد و بانک آینده و هزاران امثالهم‌ چخبر ؟
    • مصطفی IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
      3 10
      اسم پدرت اومد ناراحت شدی این خبر چه ربطی به چای و قهوه داره وقتی امثال خودت باعثش هستید
  • امیر IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    23 3
    هیچ دادگاهی بالاتر و دقیقتر از دادگاه عدل الهی نیست خداوند خودش نمرودیان و فرعونیان زمان را با بدترین عذاب و فجیع‌ترین حالت مجازات کنه همگی با هم بگیم آمین
  • سیروس میرزایی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    1 3
    سلام این بازی سیاسی هیچ نتیجه ای ندارد او خودش رهبر اسراییل است
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    5 1
    بابا دم شون گرم به خاطر ۲۰۰، ۳۰۰ هزار دلار خون نخست وزیر شون رو دو ساله توی شیشه کردن.من فکر کردم حداقل چند صد میلیون یا چندین میلیارد دلار توی کار بوده...
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    5 0
    چرا تو ایران این همه اختلاس و دزدی میشه دادگاه مجازات نمیکنه در عوض پست می گیرن
  • میثم IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    9 0
    به این میگن عدالت واقعی، نخست وزیرشون شخص اول حکومت شون زیره ساطور قانونه و باید جواب پس بده... برعکس در ایران طرف چون منصب و مقام داره و قانون در قبالش قدرتی نداره هر غلطی بخواد میکنه و به هیچکسم پاسخگو نیست!!!!
  • حسین IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    3 1
    اگر سیاستمداران ما بودن یه عده گوسفند میگفتن چرا دادگاهی میکنین اصلن مستقیم اعدامش کنین اما همین عده گوسفند به اسراعیل که میرصه میگن چی دستگاه قضایی خوبی دارن که نتانیاهورو محکوم میکنه اخه شما به جای غذا علف بخورید غذارو برا انسانها بزارید
  • رسول IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    9 0
    کاش تو مملکت ما هم همچنین چیزی بود
  • حمید علی اکبری IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    4 1
    یک هیچ به سود ایران
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    3 1
    این اداها نمایشی هست،پایان داستان سازی اشان راببینید.دراین صورت بسیاری ازکشورها ک با اوهمدست هستند(بابت بودجه های نظامی ک دراختیاردولت دربدرش قرارمی دهند) درفریبکاری اش شریکند.سیاست وقدرت درهمه جهان قماشش یکی هست.ایران و امریکا و اروپا ندارد.خودتان راتوجیه نکنید/ثروت انبوه انها خون دل توده هاست(توده دراینجا ملت های دیگر-خارجی است.
  • فتح الله شن گلی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    توجه کردید که این پزشک یزدی روز به روز شیک تر و جذاب تر میشه؟ البته به کمک ای آی.
  • مزینانی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    1 0
    چه جالب همین برای چندر قاض اونم نخست وزیر خنده داره کاکو
  • شهروند IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    اگر عدالتی باشد باید بجرم جنایت جنگی محاکمه و اعدام گردد ولی بعید است در دادگاه نمایشی همیشه یک رای تبرعه وجود دارد
  • ن شریفی شیراز قلعه تنگ بیضاء IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    1 0
    واقعاً عجیبه با این همه دشمن که توی همه کشورها داره یکبار مورد ترور یا تحدید به مرگ نشده