البوسعیدی: هیچ عوارضی برای عبور از تنگه هرمز دریافت نخواهد شد

وزیر امور خارجه عمان گفت: ترتیبات آینده مربوط به تنگه هرمز شامل اعمال هیچ گونه عوارض یا هزینه‌ای برای عبور و مرور نخواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از میدل ایست نیوز، بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان امروز پنجشنبه گفت: ترتیبات آینده مربوط به تنگه هرمز شامل اعمال هیچ‌ گونه عوارض یا هزینه‌ای برای عبور و مرور نخواهد بود.

وی افزود: ما مسئولیتی ویژه در حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای تأمین امنیت کشتیرانی دریایی بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی بر عهده داریم.

پیش از این محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نخست وزیر قطر در سفر به مسقط و دیدار با بدر البوسعیدی و سلطان عمان بر اهمیت آزادی دریانوردی در تنگه هرمز تاکید کرده بود.

نیروی دریایی سپاه ایران نیز پیشتر اعلام کرد: ساعاتی قبل بدون اطلاع و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران از طرف برخی مراجع، مسیر جدیدی برای تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز اعلام شده که این مسیر غیرقابل قبول و کاملاً خطرناک است.

سپاه ایران بیان کرد: به اطلاع همه می‌رساند تنها مسیر مجاز برای عبور از تنگه هرمز، همان مسیرهای اعلام شده از طرف جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، و تردد شناورها در خارج از این مسیرها بسیار خطرناک و ممنوع بوده و اخطار می‌دهیم از هرگونه تردد در خارج از مسیرهای ابلاغی جدا خودداری نمایید

۳۱۰۳۱۰

کد مطلب 2238041

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    27 6
    قابل توجه دیوانه های ایران
  • ناشناس IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    10 25
    آقای بوسعیدی تو دریافت نکن اصلا به توچه مربوطه تنگه هرمز مال ماست مابه عوترض ان احتیاج داریم لاید کشور متخاصم آمریکا وناتو باید بیستر عوارص بدهند
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    7 22
    کشورهای عربی و عمان دولت‌های بی اختیاری هستند که شرفشان هم دست سگ‌های آمریکا و اسرائیل است
  • م IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    7 3
    یعنی همه چی وصل شده به تنگه هرمز هر جا هرکاری هرخربدی هر فروشی وصل شده به تنگه هرمز نمی‌دونم این تنگه وجود نداشت چکار میکردید
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    9 22
    تو از طرف خودت حرف بزن زیادی هم مزخرف نگو ایران هر طور که خودش بخواهد عوارض میگیرد وبه تو هم هیچ ربطی ندارد زود پسر خاله نشو حالا بهت هیچی نمگین جو گیر نشو
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    7 18
    عمان اگه نمیخواد میتونه نقشی نداشته باشه ، ولی وای به حالتون اگه ایران از تنگه هرمز درآمدی نداشته باشه
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    5 13
    رییس‌جمهور پزشکیان این که تنگه هرمز را در میز مذاکرات دادی رفته و حالا هم هیچ رقمه کسی همراهی نمیکنه و رهبری معظم انقلاب و ملت مبعوث شده ایران هم نظاره گر برای تحقق شروط گفته شده هستند حالا می‌خوای چه گلی به سرت بگیری؟!.#تنگه هرمز=پر#پول های بلوکه شده فروش نفت ملت ایران=تعویض با ذرت و سویا آمریکایی#برداشتن کل تحریم های ایران اولیه و ثانویه=زکی شتر در خواب بیند پنبه دانه هر موقع ایران تسلیم بی قید و شرط و زانو زدن ملت مقتدر خودش در برابر خواسته های زورگویان و قلدرمعابان صغیر و کبیر دنیا و مستعمره شد اگر راضی بودیم حالا به برداشتن تحریم های کامل و بدون بازگشت فکر میکنیم و البته اصلا جزو اختیارات رییس‌جمهور آمریکا نیست و نیازمند دو سوم از رأی موافق برای سنا و کنگره ایالات متحده آمریکا هست#پایان جنگ و آغاز آتش بس در کل ساحات جبهه مقاومت به شمول لبنان=متأسفانه امکان پذیر نیست چرا که نتانیاهو نخست وزیر کودک کش اسرائیل نمی‌پذیرد#عدم بحث و گفتگو در مورد موضوعات مرتبط با هسته ای=قبول و پذیرش رقیق سازی اورانیوم غنی شده ایران تا میزان ۰/۷ درصد یعنی آب و بازرسی از تأسیسات هسته‌ای!.افتخاره؟!
    • ح IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
      14 2
      به جای اینکه اینقدر مطالب بی سر و ته از کانال ایتا کپی کنی اینجا پاشو برو یکم قوانین بخون بعدشم شماها چرا حالیتون نمیشه تمام کشورها وقتی به مشکل میخورن میرن با هم حرف میزنن این موارد تو سایر کشورها خیلی عادیه ولی ما باید تازه به یه عده توضیح بدیم بابا مذاکره کردن نه تسلیم شدنه نه وا دادن و نه صلح. درضمن مگه تا کی میتونستی تنگه رو ببندی؟ تا 1 هفته دیگه نفت نمیفروختی دیگه پول از کجا میاوردی؟ فکر کردی هر حرفی تو کانال ایتا بهت میزنن واقعیه؟ یکم برین کنار حالا که تحویلتون نمیگیرن.
    • اهورا IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
      0 2
      قلدرمعابان نه قلدر ماب#
  • شاهرخ IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    23 3
    دوباره عربها مارا تنها گذاشتند. البته هزینه گرفتن از یک آبراه عمومی هزینه بیشتری داره. ایکاش نصف حساسیتی که به خلیج فارس و تنگه هرمز داریم به سهم ایران از دریای خزر داشتیم
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    4 5
    ماعوارض ماخایم
  • مدنی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    10 6
    ایران مثل قلدرها در منطقه برخود میکند
  • امید IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    5 9
    آره دیگه ، کم کم اعلام میشه این تنگه اصلا مال ایران نیست و اسمش تنگه عمان هست یا امارات که ادعا کرده جزایر مال اونهاست ، تنگه هم مال اوناست و ما تا الان اشغالش کرده بودیم، چی فکر می‌کردیم چی شد ، ممنون آقای پزشکیان .
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    2 11
    الان میگه نمی خواد، بعدا که ما گرفتیم میگه منم میخوام، اونموقت بهش میگیم بیا اینُ بگیر! عوارض اَخه. بدو برو تو ساحل خودت آب بازی کن سمت ایران نبینیمتا که داریم خر بدجوری داغ می کنیم.
  • NL ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    2 10
    اینجا تنگه هرمزه و برای ایرانه ما تعیین میکنیم کی از تنگه هرمز رد بشه و کی نشه ، عمان هم کاره ایی نیست که دخالت کنه .
  • امین IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    همه ملت ایران شدن سیاستمدار و حقوق سیاسی خوندن ماشاله،هزاران کنوانسیون قانونگذاری شده و ایران هم امضا کرده و قبول کرده که تنگه هرمز ابراه بین المللی هست و عوارضی نمیتونه بگیره،حالا هی غرور کاذب برتون نداره،برا همون خدمات دریایی و پایلوت شیپ،هم نیاز به تجهیزاته،یدک کش ،پایلوت من خوب،و....اینم مجبوریم هزینه کنیم تا تجهیزات بگیریم،ثانیا سیاست پشت پرده اتفاق می‌افته و هیچ کسی از متنش باخبر نخواهد شد مثل قرارداد با چین و روسیه و...،ایران چند ماهه دیگه اگه نفت نفروشه حقوق هیچ‌کارمندی را دولت نمیتونه بده ،الانم اگه پولی دولت خرج می‌کنه مقروضه،دولت که پول نداره،چاپ پول ،تورمه ،و همه داریم تاوان میدیم،الانم فکر کن هزینه عوارض بگیره گیره من و تو چی میاد ،مگه این همه تا حالا نفت و گاز و...فروش نرفته ،چی گیر ما اومده،حتما باهاش هواپیمای مسافربری خریدن!!!میگید تحریم بودیم ،چطور چندین هواپیما برا رفت و آمد دولتی ها و مقامات خریداری شد در دو سال قبل،میگیم تحریم هستیم چطور موتور کشتی ها را خریداری کردیم ،تحریم فقط برا مردم عادیه و بس