بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن

نشست مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا با صدور بیانیه‌ای بر حمایت از روند مذاکرات آمریکا و ایران، تداوم کاهش تنش‌های منطقه‌ای و حفظ امنیت مسیرهای راهبردی تأکید کرد و در کنار آن، مواضعی درباره لبنان، غزه، سوریه، عراق و امنیت خلیج فارس مطرح شد.

به گزارش خبرآنلاین، در پایان نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا، طرفین با انتشار بیانیه‌ای مشترک از امضای «یادداشت تفاهم» میان ایران و آمریکا استقبال کردند و نقش میانجی‌گرانه پاکستان و قطر در پیشبرد این روند را مورد تقدیر قرار دادند.

به روایت ایسنا و طبق گزارش شبکه العربیه، در این بیانیه همچنین بر ضرورت حفظ شتاب مذاکرات و تداوم مسیر دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری‌ها و اقدامات خصمانه در منطقه تأکید شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه، طرف آمریکایی و کشورهای عضو شورای همکاری بر اهمیت بازگشایی تنگه هرمز و تضمین آزادی کشتیرانی بدون اعمال هزینه‌ها یا محدودیت‌های جدید تأکید کردند.

درباره لبنان نیز بر ضرورت حفظ روند مذاکرات و تلاش برای تثبیت شرایط امنیتی تأکید شده است.

در موضوع فلسطین نیز این بیانیه تصریح کرده است که هیچ فردی نباید مجبور به ترک نوار غزه شود و افرادی که این منطقه را ترک می‌کنند باید امکان بازگشت آزادانه داشته باشند.

در بخش مربوط به سوریه نیز بر ادامه حمایت از دولت سوریه در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن خدمات عمومی تأکید کرده است

۳۱۰۳۱۰

کد مطلب 2238137

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    یه عده خائن ونوکرمزدور اجانب ‌خودفروخته عرب خلبج فارس که طبق خواسته صهیونیست ها عمل میکنندوباترانپ‌قاتل قمارباز دوره‌ هم جمع شدند ‌طبق منافع خودکامه خودشان بیانیه دادند که یه درهم کاربرد نداره وبرای تنگه هرمز دستور میدهند خیلی غلط زیادی .بیایند بمباران کنند وشهید کنند بعد براحتی ما از حقمون بگذریم زهی خیال باطل

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین