تاس: اظهارات روبیو تهدیدی برای توافق با ایران است

یک منبع ارشد ایرانی به خبرگزاری تاس گفت که اظهارات «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفرش به کشورهای حوزه خلیج فارس، خطر برهم زدن توافق به‌دست‌آمده با ایران را به همراه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، این منبع اظهار داشت: «موضع تهاجمی ایالات متحده که در جریان سفر مارکو روبیو به کشورهای خلیج فارس مشاهده شد، این خطر را ایجاد می‌کند که توافقی را که با دشواری فراوان برای پایان دادن به جنگ به دست آمده است، به مخاطره بیندازد.»

به گزارش ایسنا، به گفته این منبع، در ایران این گمانه‌زنی مطرح است که در داخل دولت آمریکا نوعی تقسیم وظایف وجود دارد تا از طریق اعمال فشار، ایران را وادار به مشارکت در «مذاکرات موازی» با هدف محدود کردن «محور مقاومت» کند.

وی افزود: «ایران به‌صراحت اعلام کرده است که درباره متحدان منطقه‌ای خود مذاکره نخواهد کرد.»

این منبع همچنین گفت که اروپا با مطرح کردن موضوع برنامه موشکی ایران در تلاش است بر تهران فشار وارد کند. وی اظهار داشت: «مواضع جدید و ناشیانه اروپایی‌ها درباره موشک‌های بالستیک ایران، از دید تهران بخشی از ترفندی برای اعمال فشار بر ایران در چارچوب طرح مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا جهت آنچه خود "خنثی‌سازی ایران" می‌نامند، تلقی می‌شود.»

وی تاکید کرد که ایران به‌روشنی اعلام کرده است که چنین اقدامی را تحمل نخواهد کرد و از هیچ‌یک از این دو موضوع عقب‌نشینی نخواهد کرد.

این منبع ایرانی در پایان گفت: «ایران اجازه نخواهد داد متحدان منطقه‌ای اش سقوط کنند و از برنامه موشکی خود نیز دست نخواهد کشید.»

310310

کد مطلب 2238178

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مجید IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    5 6
    با ضعفی جناب رئیس جمهور در مصاحبه دارند و جملاتی که بیان می کنند آتو میدن دست کشورهای دیگه. عذرخواهی در ابتدای جنگ، گشنه و گرسنه خواندن مردم ایران، خرج پول نفت برای ساخت موشک و ... وقتی طرف مقابل میبینه رئیس جمهور کشور اینطور صحبت میکنه و نقاط ضعف رو برجسته میکنه باید هم بیاد چنین برنامه ای بریزه. به نظرم دکتر در دوران تحصیل از کنفرانس نمره خوب نمی‌گرفت. چون بسیار در سخنرانی ضعف داره و اول حرف میزنه بعد فکر میکنه
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    3 2
    از این به بعد ایران باید مواظب همه دولتهای هم پیمان با آمریکا و اسرائیل و انگلیس باشد، چون اینا ديگه کوتاه نمیاند،به ظاهر صلح می‌کنند. از تمام نيروهاي چه نفوذی داخلی و خارجی و ماهواره‌ای خلاصه از مافیای اقتصادی و دارویی بر علیه ایران و مردم استفاده می‌کنند. خائنان هميشه به ایران در طول تاریخ ضربه‌ زدند.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 2
    اگر غلط زیادی نمی‌کردید خوب بود داغ بر جگرتون که ایران تسلیم نشد شما التماس کردید
  • جلیل IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    18 1
    طرح آمریکا و اسرائیل ، با متحدانشان در مسیولان پیشین ایرانی ، در اینست که ابتدا ایران را از مقاومت جدا کنند ، سر تک تک مقاومت را ببرند ، وقتی ایران تنها شد ایران را نابود کنند .
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    5 2
    آمریکا و اسرائیل و محتدانشان دنبال قتل عام ملت ایران هستند دولتمردان ایران باید هوشیار باشند تا حلیه آنها را باطل کنند با استواری و استقامت پیروز خواهیم شد
  • حقیقت IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    3 2
    اصلاتفاقی درکارنیست موضوع خلع سلاح ایران وتسلیم بی قیدوشرط است نمی‌دانم چرابیضیهااینقدرساده لوحانه حرف میزنندحیف رهبرفهیممان که شهیدشد
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    8 3
    ایران شده کاسه ی داغتر از آش کشورهای دیگر حتی عربها طرفدار لبنان وفلسطین نیستند اون وقت مشتی خائن به مردم از حزب آله وحساس دفاع می کنند ومردم را نابود
  • احسان IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    2 0
    بمحض پرشدن ذخایر نفتی آمریکا و اروپا دوباره جنگ را شروع خواهند کرد
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    1 0
    ایران اگر مسائل خود را با آمریکا حل کند مسله مقاومت هم خود بخود حل می شود و اگر اسرار دارند که مقاومت جدا شود ایران قبول کند ورا خود را با توافق به پیش ببرند و عزه قوی تر از مقاومت بود زیاد هم در مسائل لبنان دخالت کرن برای ایران خوشایند نیست