به گزارش خبرآنلاین، امیرمحسن ضیایی در کافهخبر با اشاره به اینکه «پرداخت از جیب» یکی از مهمترین شاخصهای عدالت و دسترسی به خدمات سلامت است، میگوید: «در ایران حدود ۳۷ درصد از هزینههای سلامت و درمان را مردم از جیب خود میپردازند؛ در حالی که میانگین جهانی حدود ۲۰ درصد و در کشورهای توسعهیافته ۱۳ تا ۱۴ درصد است.»
او همچنین هشدار میدهد افزایش «هزینههای کمرشکن سلامت» میتواند خانوادهها را به سمت فقر سوق دهد؛ شاخصی که به گفته او، در سالهای اخیر روندی نگرانکننده داشته است.
۴۷۲۳۲







نظر شما