معدوم‌سازی ۱۴۵۲ کیلوگرم گوشت ناسالم در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از نظارت جامع بر یک هزار و ۷۰۹ رأس دام قربانی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت در نتیجه این بازرسی‌ها، ۱۴۵۲ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف شناسایی و از چرخه خارج شد.

به گزارش خبرآنلاین از زنجان، علی اشرفی با اشاره به حضور گسترده مردم در دسته‌های عظیم حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان، تشدید نظارت‌های دامپزشکی در این ایام را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست و تأکید کرد که نظارت از میادین عرضه دام زنده آغاز می‌شود.

کارشناسان دامپزشکی در مرحله پیش‌ازکشتار، دام‌ها را از نظر سلامت، علائم بیماری و شرایط بهداشتی بررسی می‌کنند و در زمان ذبح نیز نظارت شرعی و بهداشتی به‌صورت همزمان اعمال می‌شود تا فرایند قربانی کاملاً منطبق با موازین اسلامی باشد.

 پس از ذبح، لاشه‌ها با خودروهای سردخانه‌دار به کشتارگاه منتقل و از نظر ضایعات، آلودگی و بیماری بازرسی می‌شوند و گوشت‌های تأییدشده پس از قطعه‌بندی، بسته‌بندی و انجماد، آماده توزیع نهایی می‌گردند.

در مجموع یک هزار و ۷۹ رأس دام پیش از کشتار و یک هزار و ۳۲ لاشه پس از ذبح بازرسی شدند که نتیجه آن شناسایی ۷ لاشه ضبطی، ۳۳ لاشه اصلاحی و همچنین ضبط ۲۲۶ کبد، ۴۲۶ ریه و ۳۴ کلیه به دلیل عدم انطباق با ضوابط بهداشتی بود.

اشرفی این اقدامات را در راستای حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک مانند تب کریمه کنگو دانست و از مردم خواست قربانی را صرفاً در مراکز مجاز و زیر نظر دامپزشکی انجام دهند تا سلامت نذورات تضمین شود.

کد مطلب 2239086

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

آخرین اخبار