رئیس‌جمهور اسلوونی: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران اشتباه بود؛ ترامپ هم می داند

ناتاشا پیرک موسار رئیس جمهوری اسلوونی در گفت وگو با یک رسانه عربی جنگ آمریکا، اسرائیل علیه ایران را «اشتباهی بزرگ» دانست و تأکید کرد: به نظرم دونالد ترامپ نیز به این موضوع پی برده است.

به گزارش خبرآنلاین، موسار در گفت‌وگو با الجزیره با تأکید بر ضرورت تقویت استقلال راهبردی اروپا، خواستار آغاز گفت‌وگوها درباره تدوین یک سیاست دفاعی مشترک اروپایی و کاهش وابستگی امنیتی این قاره به آمریکا شد.

به گزارش ایرنا، وی همچنین از نقش قطر در میانجی‌گری برای پایان دادن به جنگ و دستیابی به توافق میان آمریکا و ایران تمجید کرد.

موسار در ادامه، اتحادیه اروپا را به دلیل نبود سیاست خارجی واحد و یکسان، «بازیگری کوچک در عرصه بین‌المللی» دانست.

وی همچنین اظهار کرد: سال‌ها زمان را از دست دادیم تا سران اروپا سرانجام به گشایش کانال‌های ارتباطی با روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین متقاعد شدند.

رئیس‌جمهور اسلوونی در پایان خواستار تحقیقاتی جامع درباره دخالت اسرائیل در انتخابات کشورش و دیگر کشورهای اروپایی شد.

310310

کد مطلب 2239466

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین