مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به شرایط مناسب بارندگی در سال جاری گفت: پیشبینی میشود امسال حدود ۲۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان از طریق خرید تضمینی به دولت تحویل داده شود.
نعمان یزدانی در گفتوگو با خبرآنلاین از آمادگی مراکز ذخیرهسازی برای آغاز خرید تضمینی گندم خبر داد و افزود: با توجه به شرایط مناسب بارندگی در سال جاری، انتظار میرود میزان تولید گندم در مزارع آبی و دیم استان افزایش یابد.
به گفته وی، هر ساله فرایند خرید تضمینی گندم از نیمه خردادماه آغاز میشود و در حال حاضر مراکز ذخیرهسازی استان بهتدریج برای تحویل و نگهداری محصول کشاورزان آماده میشوند.
وی با اشاره به ظرفیت ذخیرهسازی گندم در استان افزود: ظرفیت سیلوها و مراکز نگهداری گندم در خراسان شمالی حدود ۳۰۰ هزار تن است و برآورد میشود امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود که این میزان بیش از نیاز مصرفی استان است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی همچنین وضعیت ذخایر گندم استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: خرید و واردات گندم با هدف بهبود کمیت و کیفیت آرد تولیدی انجام میشود و همین موضوع به ارتقای کیفیت نان تولیدی در نانواییهای استان کمک کرده است.
یزدانی با اشاره به سطح اراضی کشاورزی استان گفت: خراسان شمالی دارای ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان حدود ۳۰۰ هزار هکتار زمین زراعی محسوب میشود.
نظر شما