در ادامه تصویری تاریخی از خیابان لختی‌ها (سعدی فعلی) تهران را وقتی خاکی بود، در دوره قاجار می‌بینید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از فرادید، در ادامه تصویری تاریخی از خیابان لختی‌ها (سعدی فعلی) تهران را وقتی خاکی بود، در دوره قاجار می‌بینید.

عکس/ خیابان لختی‌ها (سعدی) تهران در دوره قاجار

۲۵۹

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 15
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • حسن IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    1 3
    خیابان لختی چطور تلفظ میشه؟ ل‘ختی یا

    پاسخ سایت: با ضم میم، چون دزد زیاد بوده اونجا.

  • امین IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    7 1
    اسم خیابان سرباز قدیم یا همون برادران باباخانلو فعلی هم قبل از اینکه در زمان شاه سرباز باشه در همون زمان شاه هم توتونچی بود ، البته اون زمانها خیلی از خونه های اون زمان باغ بود ، یکیش باغ دقت بود که الان شده کوچه دقت و قسمتی از بازمانده اون باغ الان مونده که شده پارک موزه کار یا مثلاً اون ورتر تو همون ارتفاع جغرافیایی تو خیابون شریعتی تا همین چند سال پیش باغ ملک بود که تو خیابان ترکمنستان فعلی ( که اونم اسمش فبلا عاقبلی Aghebli ) بود که مال خواهران مشهدی با فامیلی ملک Malek در زمان شاه بود ، البنه این دو خواهر ملک کلی ملک و املاک دیگه هم تو تهرون داشتند یکیش یک باغ بسیار بسیار بزرگ با خانه بسیار قدیمی و درختان تنومند صد دویست ساله جنب زندان پل رومی فیطریه بود که اتفاقا خودم هم توش رفتم و یک فیلمی هم ساخته بودن که از بنای قدیمی باغ تو فیلم استفاده کرده بودن ، درختان این باغ چنان قطور و بلند و انبوه و زیاد بود که هنگام پاییز به ارتفاع نیم متر برگ زرد و قرمز ته باغ دو سه هزار متری جمع میشد و کلی هم طوطی روی ارتفاع بلند درختان بود
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
      8 1
      آق اولی بود نه عاقبلی!
  • امین IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    4 1
    اسم همین خیابون ملک Malek تو شریعتی که بالای خیابون بهار شیراز هست از همین باغ ملک گرفته شده خود باغ ملک چند هزار متری هم یک ضلعش تو خیابون ترکمنستان فعلی یا عاقبلی قذدیم ، یک ضلعش خیابون شریعتی فعلی یا همون خیابون کوروش کبیر و جاده قدیم زمان شاه ، یک ضلعشم یکی از کوچه های خیابون شریعتی بود . الان فکر کنم تغییر کاربری کرده یه قسمتیش میدون تره بار یک قسمتیش فروشگاه زنجیره ای و یک قسمتیش هم ساختمان نمیدونم چی چی شده
  • حسن شکری IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    8 8
    ایران 1- 0مصر
  • رضا IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    8 3
    اون آقای که کلاه گذاشته کنار سگه تو عکس بالا می‌تونه ادعا کنه بچه تهران اصیله😁
    • شاهرخ IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
      1 1
      همشون کلاه دارند چند تا سگ هم توی نصویره
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
      5 1
      اتفاقا پشت سریش میتونه ادعاکنه،اون یارو بغل سگه معلومه از دهات اومده
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    10 4
    تهران رو شهرستانی ها ساختن و آباد کردن، اگر این شهرستانی های بیچاره نمیومدن و اینجا کار نمیکردن تهران هنوز مثل همین تصویر بالا بود. من که هر چی به تاریخ نگاه میکنم میبینم شهرستانی اومده کار کرده شکم تهرانی رو سیر کرده و فرستاده اونور آب . تهرانی اصیل جز با فروختن زمین های خدا و پول اجاره گرفتن از خلق بینوای شهرستانی هیچ خلاقیتی از خودش نداشته. اینقدر نگید بچه تهران اصیل. دست شهرستانی ها رو ببوسید که اگر نبودن ما الان باید دهکده تهران رو می‌دیدیم. نمیدونم شانس تهرانی ها بوده یا بدشانسی شهرستانی ها.
  • مهدی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    12 3
    امروز‌دراین‌خیابان‌مغازه‌داران‌با‌خالی‌کردن‌جیب‌مردم ازطریق‌انبار‌کردن‌دستگاه‌صنعتی‌وگران‌فروشی‌‌ومردم‌راسرکیسه میکند‌که‌هیچ‌بازرس‌ومامورین‌در‌این‌وضعیت‌دخالت‌نمیکند واین‌افراد‌دربالا‌ترین‌نقطه‌شهر‌تهران‌ویا‌درخارج‌ازکشور زندگی‌میکنند‌ومردم‌عزیز‌‌راگرفتار‌میکنند من‌تقریبا‌بالای‌چندین‌سال‌با‌این‌افراد‌کارکردم‌ومتوجه رفتار‌وظاهر‌سازی‌این‌افراد‌هستم.
  • مجید IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    12 3
    این مردم بوگندو یهو شدن کت و شلواری و کراواتی هار شدن و این شد که وضع ما شد این🤦
  • زهرا IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    7 8
    صدوپنجاه سال پیش تهرون یه دهات بوده همتون دهاتی هستین.