به گزارش خبرآنلاین،استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست با اشاره به شرایط مصرف و نیازهای رو به رشد استان اظهار کرد: یکی از چالشهای مهم ما، وجود انشعابات غیرمجاز در شبکه برق و آب است که علاوه بر ایجاد اختلال در مدیریت مصرف، به زیرساختهای استان نیز آسیب وارد میکند. بر همین اساس، ساماندهی این وضعیت در دستور کار جدی استان قرار دارد.
وی افزود: در کنار مدیریت مصرف، مسیر اصلی ما افزایش تولید است؛ بهگونهای که هم توسعه نیروگاههای برق در دستور کار قرار گرفته و هم پروژههای آبشیرینکن برای افزایش تولید آب و کاهش فشار بر منابع موجود دنبال میشود.
بیجار ادامه داد: نگاه ما صرفاً مدیریت وضع موجود نیست، بلکه حرکت به سمت یک ساختار پایدار انرژی است که در آن تولید برق و آب همزمان با اصلاح شبکه مصرف پیش برود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیتهای طبیعی استان گفت: سیستان و بلوچستان یکی از مستعدترین مناطق کشور در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر بهویژه انرژیهای بادی و خورشیدی است و برنامهریزی شده با توسعه این ظرفیتها، بخشی از نیاز استان و حتی بخشی از نیاز شبکه ملی انرژی تأمین شود.
وی افزود: در همین راستا، نصب توربینهای بادی و ایجاد پهنههای جدید برای سرمایهگذاری در نیروگاههای خورشیدی در استان در دستور کار قرار دارد تا زمینه حضور سرمایهگذاران و مشارکت بخش خصوصی در این حوزه فراهم شود.
بیجار در ادامه تصریح کرد: توسعه شبکه برق استان نیز همزمان با افزایش تولید دنبال میشود تا زیرساختها بتوانند پاسخگوی رشد مصرف، توسعه صنعتی و اجرای طرحهای جدید سرمایهگذاری باشند.
در این نشست همچنین بر ضرورت هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و وزارت نیرو برای تسریع در اجرای پروژههای زیرساختی، کاهش تلفات شبکه، ساماندهی انشعابات غیرمجاز و ارتقای پایداری تأمین انرژی تأکید شد.
به گزارش خبرآنلاین و به نقل استانداری سیستان و بلوچستان در روز جمعه ۶ خرداد، در پایان این دیدار، سیستان و بلوچستان بهعنوان یکی از محورهای آینده توسعه انرژیهای تجدیدپذیر کشور مورد تأکید قرار گرفت و بر نقش این استان در حرکت به سمت تولید پایدار انرژی در سطح ملی اشاره شد.
46








نظر شما